Pokémon GO memasuki 15 lagi negara-negara di Asia tetapi Pepijat masih banyak. - OHGEEKZ

OM Leaderboard Ad

Pokémon GO memasuki 15 lagi negara-negara di Asia tetapi Pepijat masih banyak.



Pada hujung minggu lalu, Nintendo dan Niantic telah membuat ramai orang di Asia gembira olehj kerana Pokémon GO akhirnya pergi tinggal di 15 lagi negara-negara di rantau ini. Ia adalah salah satu berita yang membuatkan peminat Pokemon GO telah lama menunggu, walaupun sejumlah besar pengguna telah menghantar isu server kepada developer, tetapi meraka cuba untuk mengatasi masalah tersersebut dengan cekap dan cuba untuk meneruskan permainan reality ini sebaik mungkin. Tetapi Niantic juga mengakui kesukaran terkini dalam menangkap Pokémon yang dialami oleh pengguna-pengguna adalah disebabkan oleh bugs.



Pokemon Go adalah salah satu fenomena di dalam beberapa minggu sahaja yang telah disediakan untuk negara-negara berikut dan merasai bagaimana permainan realiti tersebut berjalan dengan diri mereka sendiri :  Brunei, Kemboja, Indonesia, Laos, Malaysia, Filipina, Singapura, Thailand , Vietnam, Taiwan, Papua New Guinea, Fiji, Kepulauan Solomon, Negara Persekutuan Mikronesia, dan Palau.Kini hanya terdapat tiga lagi pasaran utama di Asia di mana ia tidak tersedia iaitu di Korea Selatan, India, dan China. masalah pemetaan adalah isu itu di Korea Selatan, manakala mungkin bagi India dan China, dua negara yang paling ramai penduduk di dunia, ia adalah satu perkara untuk kapasiti pelayan.


Niantic baru-baru ini mengumumkan bahawa mereka mengalihkan bantuan untuk aplikasi pihak ke-3 seperti Pokévision dan sebagainya dan juga menghapuskan kesan tapak kaki di tetingkap "berdekatan", menyebabkan banyak aduan pengguna dan kekecewaan. Sekarang nampaknya, ia juga menjadi benar-benar sukar menangkap raksasa, terdapat ketepatan ketara dikurangkan dalam membuang Pokéballs, dan terdapat kekurangan XP bonus. Niantic mengumumkan di Twitter bahawa terdapat bug yang melakukan ini dan untuk "stay tuned" kerana mereka bekerja untuk memperbaikinya.


Pokémon_GO_on_Twitter___Trainers__a_new_bug_affecting_throw_accuracy_increases_the_odds_of_escape_and_omits_the_XP_bonus__We_are_working_on_a_fix__stay_tuned____

Oleh kerana terdapat berjuta-juta orang yang sedang bermain permainan,  Lagging server mungkin akan berlaku dalam tempoh beberapa hari di masa akan datang.Ia terpulang kepada anda sama ada anda mahu melekat ia keluar dan tunggu Nintendo dan Niantic untuk perlahan-lahan menetapkan segala-galanya atau hanya menyerah dan pergi meneruskan kehidupan normal anda.

VIA: SlashGear
Dikuasakan oleh Blogger.